Aanmelden spoedacties per SMS

Doe mee met Amnesty’s sms acties en help mensen in direct gevaar.

Amnesty stuurt een sms-actie uit als iemand in groot gevaar is. Bijvoorbeeld als een mensenrechtenactivist wordt bedreigd of een executie wordt verwacht. Als deelnemer ontvang je dan een sms-bericht. Je hoeft slechts 'JA' terug te sms’en om de petitie te ondertekenen. Amnesty verzamelt alle berichten en tekent namens alle deelnemers protest aan bij de autoriteiten van het betreffende land. We sturen je ongeveer twee keer per maand een actie. De kosten voor deelname bedragen ca. € 1,- per maand.

Vrij door een sms! De Egyptische demonstrant Mahmoud werd opgepakt tijdens een vreedzaam protest en raakte gewond. Mahmoud moest zonder medische behandeling de gevangenis in. Enkele weken na Amnesty's sms-actie kwam Mahmoud vrij. Hij liet Amnesty weten dankbaar te zijn voor alle steun.

Na aanmelding ontvang je gemiddeld twee keer per maand een actie per SMS

Mobiel * is verplicht.
Privacy & voorwaarden.

Amnesty International gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden voor commerciële doeleinden. Wanneer je meedoet aan een actie worden alleen je naam en woonplaats doorgegeven aan de autoriteiten. Wij gebruiken ze om je de SMS acties toe te sturen en om je incidenteel te kunnen informeren over onze werkzaamheden of om je steun te vragen.

Voor meer informatie over de SMS-voorwaarden klik hier.