Jouw brief maakt het verschil

Brieven schrijven is Amnesty’s meest beproefde actiemethode. Postzakken vol brieven maken indruk op autoriteiten van landen die mensenrechten schenden. Iedere maand selecteren wij een aantal zaken waarvoor u een brief kunt schrijven. De acties worden wereldwijd verspreid en zorgen zo  voor massale druk.

Meld je aan voor Write for Rights

Je ontvangt iedere maand een e-mail met daarin drie tot vijf schrijfacties. In deze schrijfacties komen thema’s aan bod zoals de doodstraf, vrouwenrechten, LHBT-rechten en mensenrechtenverdedigers. Ook zijn er regelmatig schrijfacties voor mensen die al jarenlang vastzitten en waarvoor het nodig blijft om aandacht op hun zaak te vestigen. Bij iedere actie zit een voorbeeldbrief die je eenvoudig kunt uitprinten of aanpassen.

Schrijf je samen met een Amnesty-groep, familie of vrienden regelmatig brieven voor Amnesty? Geef je dan op voor de Write for Rights acties, zodat je iedere maand over de meest actuele schrijfacties beschikt.

Vul je gegevens in en ontvang gemiddeld eens per maand schrijfacties per mail.

Amnesty International gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden voor commerciële doeleinden. Wij gebruiken ze om je de schrijfacties toe te sturen en om je incidenteel te kunnen informeren over onze werkzaamheden of om je steun te vragen. Afmelden kan in elke e-mail.