Al 5.118 brieven verstuurd

Clovis (Madagaskar)

Milieuactivist onterecht veroordeeld

Clovis Razafimalala uit Madagaskar zette zich op vreedzame wijze in tegen illegale houtkap. In september 2016 werd Clovis gevangengezet en bijna een jaar later kreeg hij vijf jaar voorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd. Hij zou demonstranten hebben aangemoedigd een regeringsgebouw te plunderen en documenten te verbranden. Maar dat is onmogelijk. Tijdens de demonstratie zat Clovis in een restaurant. Veel getuigen kunnen dat bevestigen.

Clovis denkt dat hij is veroordeeld vanwege zijn activiteiten tegen de illegale export van palissanderbomen. Hij gaat tegen zijn veroordeling in hoger beroep, want hij kan elk moment gevangengezet worden als hij opnieuw tegen de houtkap protesteert.

Schrijf een brief en roep de minister van Justitie van Madagaskar op de voorwaardelijke veroordeling van Clovis Razafimalala ongedaan te maken.

Vul je gegevens in, wij printen je brief en sturen deze naar de autoriteiten.