Al 6.438 brieven verstuurd

Hanan Badr el-Din (Egypte)

Vast voor vreedzame acties

Hanan Badr el-Din zet zich in voor de nabestaanden van mensen die zijn verdwenen. Op 6 mei 2017 bezocht ze in een gevangenis net buiten de Egyptische hoofdstad Caïro een man die eerder was verdwenen, maar weer was opgedoken in de gevangenis. Ze hoopte van hem informatie te krijgen over het lot van haar man, die in 2013 verdween. Tijdens het bezoek werd ze gearresteerd. Ze wordt ervan beschuldigd lid te zijn van de verboden Moslimbroederschap.

Schrijf een brief en roep de president van Egypte op Hanan Badr el-Din onmiddellijk en onvoorwaardelijk vrij te laten en alle aanklachten tegen haar in te trekken.

In de zomer van 2013 werd in Caïro massaal geprotesteerd tegen de staatsgreep van het leger waarbij president Morsi werd afgezet en generaal El-Sisi de macht van hem overnam. Hanan Badr el-Din zag op televisie beelden van de demonstraties. Zij herkende haar man Khaled, die gewond in het ziekenhuis lag. Toen zij hem daar wilde bezoeken was hij verdwenen. Hanan richtte daarop samen met anderen de Vereniging van Families van Slachtoffers van Gedwongen Verdwijningen op.

Vul je gegevens in, wij printen je brief en sturen deze naar de autoriteiten.