Al 4.635 brieven verstuurd

Issa Amro en Farid al-Atrash (Israël/Palestina)

Vervolgd voor hun mening

Issa Amro en Farid al-Atrash protesteren tegen de Israëlische bezetting van de Westelijke Jordaanoever. Ze waren in februari 2016 beiden bij de jaarlijkse demonstratie tegen uitsluiting van Palestijnen. Daarna werden ze opgepakt. Ze zijn onder meer aangeklaagd voor opruiing en deelname aan een verboden demonstratie. Ook zouden ze Israëlische soldaten hebben aangevallen.

Volgens Amnesty zijn alle aanklachten tegen hen ongegrond en alleen bedoeld om de twee mensenrechtenverdedigers te straffen voor hun vreedzame activiteiten.

Schrijf een brief  en roep de premier van Israël op onmiddellijk de aanklachten tegen Issa Amro en Farid al-Atrash in te trekken en hen met rust te laten.

Issa Amro – een ingenieur – richtte Jongeren tegen Nederzettingen op. Deze groep organiseert jaarlijks een demonstratie tegen de uitsluiting van Palestijnen in Hebron en voor heropening van de Shuhada-straat. Ook roepen ze op tot het vertrek van Israëlische kolonisten.

Advocaat Farid al-Atrash is onder meer hoofd van de Palestijnse Vereniging voor Consumentenbescherming, die de bewoners aanmoedigt Palestijnse producten te kopen in plaats van Israëlische. Als veel mensen dit doen leidt dat tot minder armoede en werkloosheid in Palestina.

Vul je gegevens in, wij printen je brief en sturen deze naar de autoriteiten.