Al 5.587 brieven verstuurd

Shackelia Jackson (Jamaica)

Gerechtigheid voor vermoorde broer

Op 20 januari 2014 werd Nakiea, de broer van Shackelia Jackson, door de politie doodgeschoten in zijn restaurant. De politie zegt dat ze op zoek waren naar een overvaller met dreadlocks. Toen Nakiea op verzoek van de agenten de deur opende, gingen zij naar binnen en schoten Nakiea dood. Omdat Nakiea ook dreadlocks had, ging de politie ervan uit dat hij de overvaller was.

Volgens Shackelia is haar broer onschuldig. Ze wil dat de dood van Nakiea wordt onderzocht en dat de daders worden berecht. Shackelia en haar familie worden door de politie zwaar geïntimideerd. Zo wil die voorkomen dat zij hun acties voor gerechtigheid voortzetten.

Schrijf een brief en roep de premier van Jamaica op een onafhankelijk gerechtelijk onderzoek in te stellen naar de dood van Nakiea en de verantwoordelijken voor zijn dood te berechten.

Vul je gegevens in, wij printen je brief en sturen deze naar de autoriteiten.