Al 4.655 brieven verstuurd

Xulhaz Mannan (Bangladesh)

Vermoord om mening

Xulhaz Mannan uit Bangladesh had de moed om op te komen voor de rechten van lesbiennes, homo’s en biseksuelen en transgenders (LHBT’s). Hij was een van de drijvende krachten achter het eerste tijdschrift voor LHBT’s van het land, Roopban. Op 25 april 2016 drongen leden van een militante islamitische groepering zijn flat binnen en vermoordden hem met machetes. Ondanks overtuigend bewijs, onder meer van ooggetuigen en camerabeelden, is tot nu toe niemand aangeklaagd voor deze gruwelijke daad.

Schrijf een brief en roep de minister van Binnenlandse Zaken van Bangladesh op het onderzoek naar de moord op Xulhaz Mannan onmiddellijk voort te zetten en de daders te berechten.

Vul je gegevens in, wij printen je brief en sturen deze naar de autoriteiten.