Teken de petitie

Marteling en seksuele intimidatie in Saudische gevangenis

keer getekend

Ten minste tien vrouwelijke mensenrechtenverdedigers die sinds mei 2018 in Saudi-Arabië vastzitten zijn in de gevangenis gemarteld en seksueel geïntimideerd.

Roep de Saudische autoriteiten op de (vrouwelijke) mensenrechtenverdedigers in de Saudische gevangenissen te beschermen tegen marteling en hen onmiddellijk vrij te laten!

Eén van de vrouwen kreeg van een ondervrager te horen dat naaste familieleden waren overleden. Pas een maand later hoorde ze dat dit helemaal niet waar is. Twee andere vrouwen moesten van hun ondervragers met elkaar zoenen. Weer anderen kregen elektrische schokken toegediend.

Teken de petitie

Vul je gegevens in:

Privacy Lees de petitietekst

Privacy: Amnesty International gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Deze gegevens worden niet verstrekt aan derden voor commerciële doeleinden. Alleen je naam en woonplaats worden doorgegeven aan de autoriteiten die de petitie ontvangen. Meer lezen over privacy

To: His Majesty King Salman bin Abdul Aziz Al Saud

Your Excellency,

Amnesty International obtained new reports that a group of Saudi Arabian women human rights activists who have been in arbitrary detention since May 2018 have been subjected to physical and psychological torture. The allegations include electrocution, sexual harassment, forced kissing and other forms of psychological and physical torture.

I call on you to protect the human rights defenders from torture and other forms of ill-treatment and to allow immediate access for independent monitors to investigate the allegations of torture, other ill-treatment and sexual harassment.

In addition, I urge you to immediately and unconditionally release detained human rights defenders who are being held solely for their peaceful human rights work.

Thank you for your attention to this urgent matter.

Yours sincerely,