Stuur een e-mail

Aung Marm Oo (Myanmar)

Journalist en redacteur Aung Marm Oo is ondergedoken nadat hij is beschuldigd van het overtreden van Myanmars beruchte ‘Unlawful Associations Act’. Deze onderdrukkende wet wordt vaak gebruikt om etnische minderheden de mond te snoeren. Aung Marm Oo's straf kan oplopen tot wel 5 jaar cel. De organisatie waarvoor Aung Marm Oo werkt, berichtte over mishandeling van burgers door het leger.

Amnesty roept de autoriteiten van Myanmar op om alle aanklachten tegen Aung Marm Oo in te trekken en te garanderen dat hij en andere journalisten hun werk kunnen uitvoeren zonder vervolgd te worden.

Amnesty is van mening dat de aanklachten tegen Aung Marm Oo politiek gemotiveerd zijn. Hij is de hoofdredacteur van de Development Media Group (DMG), een nieuwsmedium dat vanuit de regio Rakhine opereert. De organisatie maakte rapportages over mishandeling van burgers door militairen tijdens botsingen tussen het Myanmarese leger en de gewapende militie van de Rakhine-regio.

Lees hier de volledige actie.

Stuur een e-mail

* is verplicht.

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken het wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op amnesty.nl/privacy