Stuur een e-mail

Julián Carrillo (Mexico)

De Mexicaanse milieuactivist en landrechtenverdediger Julián Carrillo is doodgeschoten in de bergen waar hij zich schuilhield. Eerder dit jaar werd hij bedreigd omdat hij opkwam voor de landrechten van de oorspronkelijke bewoners van Coloradas de la Virgen in Noord-Mexico. De familie van Carrillo hoorde op 24 oktober dat er in de bergen geschoten werd. Uren later werd hij daar dood aangetroffen.

Amnesty roept de Mexicaanse autoriteiten op om onderzoek te doen naar de moord op Julián Carrillo.

In de afgelopen jaren zijn meerdere milieuactivisten uit Coloradas de la Virgen vermoord, onder wie vijf leden van de familie van Julián Carrillo. De politie heeft tot nu toe nog niemand gearresteerd.

Stuur een e-mail

* is verplicht.