Stuur een e-mail

Robert Schellenberg (China)

De Canadees Robert Schellenberg is in China vanwege drugssmokkel ter dood veroordeeld. Schellenberg kreeg aanvankelijk 15 jaar gevangenisstraf opgelegd, en ging in beroep tegen het vonnis. Op 14 januari 2019 kreeg Schellenberg in een nieuw proces de doodstraf opgelegd.

Amnesty roept de Chinese autoriteiten op om niemand de doodstraf op te leggen, omdat dit in strijd is met het recht op leven.

Er zijn twijfels over de eerlijkheid van de rechtszaak. Al binnen een dag kwam de rechter tot het vonnis. Bovendien meldde Schellenbergs advocaat dat er geen nieuw bewijsmateriaal werd aangevoerd.

Lees hier de volledige actie.

Stuur een e-mail

* is verplicht.