Stuur een e-mail

Al 259 e-mails verstuurd

Li Zhan, Mi Jiuping, Yu Juncong en Fu Changguo (China)

In China zijn in juli drie fabrieksmedewerkers gearresteerd omdat ze probeerden een vakbond op te richten. Toen een ngo-medewerker actievoerde voor hun vrijlating, werd ook hij opgepakt. Li Zhan, Mi Jiuping, Yu Juncong en Fu Changguo mochten sinds hun arrestatie geen contact hebben met hun familie en niet of nauwelijks met een advocaat. Familieleden vrezen daarom dat het niet goed met hen gaat en dat zij geen eerlijk proces krijgen.

Amnesty roept de autoriteiten op om de vier mannen regelmatig en onbeperkte toegang te geven tot hun familie en advocaten naar keuze.

China heeft de afgelopen jaren wet- en regelgeving aangenomen om de rechten van werknemers te beschermen, maar deze wordt slecht geïmplementeerd. De door de staat gerunde vakbond (ACFTU) beschermt de belangen van werknemers slecht en onafhankelijke vakbonden zijn verboden

Stuur een e-mail

* is verplicht.