Stuur een e-mail

Patiënten (Syrië)

In het belegerde Oost-Ghouta in Syrië wachten 529 patiënten met ernstige aandoeningen op evacuatie. Oost-Ghouta ligt in de buurt van de hoofdstad Damascus en is belegerd door overheidstroepen. De groep patiënten wacht al sinds juli 2017 om het gebied te mogen verlaten. Van hen zijn 14 mensen inmiddels overleden.

Amnesty roept de Syrische overheid op om meteen toestemming te geven om de patiënten over te brengen naar Damascus, zodat zij onmiddellijk medische zorg kunnen krijgen.

Op 27 december 2017 gaf de Syrische overheid toestemming om 29 zeer ernstig patiënten uit dezelfde groep te evacueren. De anderen wachten nog steeds op dringende hulp.

De belegering van Oost-Ghouta moet onmiddellijk worden opgeheven zodat mensen weer medische zorg kunnen krijgen.

Lees hier de volledige actie.

Stuur een e-mail

* is verplicht.