Geraldine Chacón (Venezuela)

Geraldine Chacón is nog maar 24, maar al 10 jaar activist. Ze werd in februari van dit jaar opgepakt omdat ze werkt voor een stichting die jongeren in arme wijken helpt. Ze is nu voorwaardelijk vrij, maar ze kan elk moment weer worden opgepakt en is gestopt met haar activiteiten.

Kom in actie en roep de Venezolaanse autoriteiten op Geraldine haar volledige vrijheid terug te geven!

Geraldine zette voor Amnesty Venezuela een jongerennetwerk op en was onderdirecteur van een stichting die jongeren uit arme delen van Venezuela betere kansen probeert te geven. De Venezolaanse regering denkt dat Geraldine's stichting zieltjes probeert te winnen voor anti-overheidsgroeperingen.