MILPAH (Honduras)

Activisten bedreigd

MILPAH is een organisatie die opkomt voor de rechten van de Lenca-gemeenschap die behoren tot de oorspronkelijke bevolking van Honduras. Wie in Honduras protesteert als land dreigt te worden afgepakt, wordt geïntimideerd, met de dood bedreigd of zelfs vermoord. Meer dan honderd milieuactivisten zijn sinds 2010 in Honduras vermoord onder wie de vooraanstaande activiste Berta Cáceres. Daders worden zelden opgepakt en berecht, waardoor het geweld voortduurt.

Schrijf een brief en roep de president van Honduras op de moord op Berta Cáceres te onderzoeken en de daders te berechten en ervoor te zorgen dat milieu- en mensenrechtenactivisten, zoals MILPAH-medewerkers, in veiligheid hun werk kunnen doen.

Amnesty gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. We geven jouw e-mailadres niet door aan de autoriteiten. We gebruiken het wel om je te informeren over ons werk en de resultaten ervan. Kijk voor meer informatie op amnesty.nl/privacy.